söndag 14 november 2010

Man lär sig av sina missar

Ordspråket "Man lär sig av sina misstag" stämmer upp till 110%!

Jag ska berätta från början.

Idag var jag till Runas loppis och kollade lite med Lina och Sofia.
Jag hittade bland annat två "ljusringar" som jag ska dissekera, jag hittade en bricka, tre små finfina skålar och ett smörgåsjärn.

Detta smörgåsjärn är ett "Niolbolagets belikatessgrill" i form av en snäcka.
Jag vet egentligen inte hur man använder de men med min "intelligens" tänkte jag att man ska stoppa den på en spisplatta och i med smörgåsen och så.
Nån som vet hur man ska göra?

Här är smörgås grillen

Jag stoppa den på plattan (högsta värmen för jag ville att de sku gå snabbt).
Lagade en god smörgås som bestod av ett nyttigt bröd, lördagskorv, ost.

Stoppade in smörgåsen i grillen och klämde åt. INGET HÄNDER?!!
Kollar på smörgåsen och jag tycker att inget händer, men jag känner röken. jag kommer på att de e smörgåsen som de ryker ifrån!! OJJ!!
Plockar snabbt fram en gaffel och pillar ur smörgåsen.

Ojdå tänker jag.. Så här ser grillen ut efteråt.

Humm,, de här ser inte bra ut..

Min macka är bränd! Bränd som i SVART!

De såg inte bara dåligt ut. De var dåligt!
Medans jag hade konstaterat att mackan var bränd, att jag hade lite för hög värme på och såna saker hade köket hunnit blivit rökfyllt..

Mitt rökfyllda kök


Nu har jag alltså lärt mig att jag kanske ska ha lägre temperatur på plattan?
Eller något i den stilen ^^

Men jag tänker inte ge upp. Nån dag ska jag försöka göra en ny grillad macka ^^

2 kommentarer:

  1. kanske lite mindre värme

    SvaraRadera
  2. Hej jag har likadan Det måste vara dubbla bröd med fyllning och smör på utsidorna ganska hög värme vänd den ett par gånger.Jag tycker det går fort ca:1min på varje sida öppna och kolla annars fortsätt.Har haft min i 35år.Pizzasmörgås är populär här hos oss.Lycka till

    SvaraRadera