fredag 11 februari 2011

Snö, snö och ännu mer snö

Snökaos.
Kyla.
Vind.

Den perfekta kombinationen för att de ska va ett helvete för alla att ta sig till jobbet eller skolan.
I morse hade jag planerat att ta bilen till skolan. Sen insåg jag att min bil var insnöad så jag skippade den idéen. Dock missade jag första bussen så fick ta bussen som gick vid 8 ^^

Min granne kämpade i över en timme (jag gick och sov en timme medans jag väntade på den senare bussen) så hade han bara kommit ca 10 meter fram.

Här är en bild från i morse. De syns int så bra men de är ½ meter snö på vissa ställen.

Skoldagen blev lång.
Från 09.00-16.30.
I vanliga fall brukar vi sluta vid 12.00 så därför var den "lång" ^^

På väg hem, bild i bussen.


Sen när jag kom hem så skottade jag snö. De var mycke snö och jag lekte mest och så. Byggde en tunnel på väg till brorsans hus ^^

Här är ingången till vedboden


Brorsan var snäll och plogade medans jag var i skolan så de underlättade lite ^^

Nu ska jag sätta mig i soffan och mysa under en filt och glo tv och äta frukt ^^

1 kommentar:

  1. Uscha ja, här har det också kommit fruktansvärt mycket snö på sistone..funderar på att gå ut med kameran och fota "förödelsen".. =(

    Hoppas allt är bra med dig i alla fall.. <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera