torsdag 10 mars 2011

Bröd utbakning

Nu har jag gått och blitt lat!
Istället för att ladda upp lite bilder så har ni fått lite video-inlägg på senare tid.
De beskriver så mycket mer än bilder. Eller delvis. Men jag har haft med min lilla "fick kamera" i skolan så de kommer lite bilder där ifrån som visar vad jag har gjort under denna vecka i skolan.

Idag blir de en video på när jag håller på att baka ut semlor (som i matbröd).
Tyvärr tog kamera-batteriet slut så ni fick inga se slutet, men men så kan de va.

Jag bakade idag ett solros och morotsbröd som blev lyckat och gott :)
Här har ni film på de.

Jag knådar in lite mjöl i den lösa degen, sen väger jag upp att de är ca en 80 grams boll och sen formar jag den.


PS. De ser ut som jag slår ihop bollen men, nej de gör jag inte xD

1 kommentar:

  1. Ser smarrigt ut gumman!

    SV: Tack <3 Ja nu är det bara att kämpa mot livet igen.. <3

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera