söndag 20 mars 2011

Tips

Idag har jag fått vårkänslor och därför fick jag lust att städa lite ^^
Jag har slängt bort mitt trapp gran-grenar in i "skogen" och sen tog jag bort en gammal pumpa från halloweenen som har möglat ihop.

Sen fick jag ett tips från pappa som hans mor alltid gjorde när hennes gjutjärns stekpanna behövde bli lite fräsch.

Du behöver:
en gjutjärns stekpanna
gula matärtor
vatten

- Gör så här. Sätt stekpannan på en platta och ha på kanske 3an.
- Sätt i ärtorna (så botten täcks) och fyll på med vatten att ärtorna täcks.
- koka/låt de va på plattan i 3 timmar. OBS. måst fylla på vatten lite nu och då
- ta bort ärtorna och smörja in stekpannan med lite fett så den suger åt sig.

Sen fick jag tråkigt och blev inspirerad att laga marsipanros så de gjorde jag.


Nu ska jag smaka på min lasagne jag lagat ikväll ^^

1 kommentar:

  1. din farmor hade många bra tips, som alltid funkade:)

    SvaraRadera