måndag 30 maj 2011

10 små myror på vils

Jag har fått in myror på mitt köksgolv.
Detta ska lösas med små enkla huskurer innan jag köper mig ett myrbo ^^
Hittills har de vart sisådär 10 myror max vad jag sätt. Men man vet aldrig om de kommer fler.
Så jag har googlat och hittat lite roliga huskurer med att bli av med svartmyror ^^

Knepen:

1. Kanel
Kanel sägs vara bra om man vill bli av med myror, så jag har strött ut lite kanel där myrorna kommer in. Och sen har jag dessutom strött kanel runt min trapp på vissa ställen och så. Får se om de hjälper. MEN de verkar inte vilja gå in i hålet där de är kanel i just nu ^^


2. Ättika
Ren ättika sägs också vara bra för bla att döda myror med, eller åtminstone att vara myr bortstötande. Hällt ren ättika på utsidan och penslat ättika på väggen lite smått, golvet och i hålet.
PS. Ättikans lukt försvinner när den torkat



3. FUN light, speciellt FUN light med E951
Jag har faktiskt inte testat FUN light ännu, men bara för att jag ska se om de funkar och så, så måst jag såklart köpa mig en FUN light snart.
De sägs vara tvärtdödande effekt på svartmyror, de innehåller aspartam som typ uttorkar myrorna och de dör. Låter grymt, men de är grymt för myrorna och grymt häftigt.



Så har ni några andra knep angående huskurer mot svartmyror? ^^

2 kommentarer:

  1. sirap på ett fat är också effektivt, myrorna går en söt död till mötes!!

    SvaraRadera
  2. kanel springer dom iväg ifrån så strö det på utsidan av huset lr där du tror att dom kommer in så lämnar dom dig ifred, så har jag gjort ialf

    SvaraRadera