måndag 7 december 2009

gah, blir tookig :O

Dumma jobb.
Visst är det bra att jobba, testa på arbetslivet för de är ju ändå de man ska göra sedan restan av livet tills man int orkar mer och gör någge annat istället.
Men jag har faktiskt annat att göra på vardagarna än att springa som slav för jobbet. Visst är det ändå ett jobb som jag valt men int på en fucking vardag?!!
Helger ställer jag upp på men det är en helt annan sak om jobbet messar mig och skriver "Du vet väl att du ska jobba på onsdag" ? Typ två dagar före? o.O Tänk om jag har planerat annat då? nänä, då ska ja skita i de och jobba istället :O

Vill int nämna några namn men jag tycker att V kan börja göra lite också. Visst hon har nästan inga lediga stunder men vafaen, hon har valt de själv. Hon snor mitt jobb för hon tror jag e nån barnrumpa på 7 år som inte kan göra mitt jobb.
Visst visst jag ar försovit mig några gånger, men alla gör vällan de? De hör ju nästan till att man ska komma försent någon gång!
Sedan när jag väl är i tid så har V gjort hela mitt jobb :O fast jag vart där 2 timmar före så är hela kyrkan iordningställd.. underligt att V inte har någon ledig tid :O Eftersom hon kvällen innan går och ställer i ordning :O
Enda som får mig att snatta kvar där på jobbet är att jag måste ha pengar. Allt handlar nästan om pengar, pengar och pengar.. Visst de är roligt att ha pengar och slippa slita för ett djur om man ska ex på en resa. Men blir man verkligen lyckligare av pengar?

De är en fråga som vissa människor borde tänka mer på. Jag vet mitt svar på den frågan så jag behöver int tänka så mycke på det just nu. Kanske för stunden tycker man att pengar e lösningen på allt. Men jag värderar vänskap och kärlek mer än pengar. Hellre är jag fattig och älskad av mina vänner och nära och kära än att har miljoner och blir en bitch som ingen vill va med.

Aja. På onsdag blir det jobb, på kvällen när jag kommer vara mer eller mindre död. så på onsdagen ser min dag ut så här:
kliver upp 6.oo. Börjar skolan 8.oo och slutar 16.00. Sedan vid 17.oo ska jag övningsköra till 18.oo och efter de hoppas jag att Lars Ove ska hem annars blir de att ta bussen till Godby och åka där ifrån med papps eller mamms, får se vem som har passligt..
När jag e hemma slänger jag i mig maten eller ljuger om att jag har ätit och skiter i maten.
När jag sedan känner för att jag kanske borde åka på jobb så åker jag dit och hoppas på att de är klara i kyrkan och så låser jag den, ser till att allt är släckt och fint och sådant.
Sedan när jag kommer HEM kommer jag va så trött att jag sku vilja skita i läxorna jag har men de kan man ju inte göra då får jag göra läxorna och sedan blir de nog sussa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar