onsdag 19 maj 2010

sommaren är påväg i superfart


Här är några bilder som jag tatt idag när de varit så himlas varmt.
Just nu sitter jag och svettas som ett as, har lite stegring så de kan va de som hjälper till på traven men de är också 25 grader inne. EN MARDRÖM! jag som redan är varmblodig.. hmm..
De e så härs års som min sömnbrist kommer.. jag får int sova på nätterna för ligger och har de föör varmt. Ligger näck i sängen och utan täcke, även då är de föör varmt. Funderar på att bädda på golvet nån natt om jag int får sova, för där är de svalare, kanske skulle kunna finka. Får se vad som händer ^^


Vill berätta om min lilla pinsamma händelse idag ^^
Jag jobbar på havsvidden, och imorgon tror jag att jag ska jobba. Så jag skickade ett sms till min chef Anders för att bekräfta när jag ska jobba, men han var osäker när de var men han trodde de är imorgon, fredag och lördag. Han skrev också att han är på Cypern på semester (de var i måndags) 

Idag ville jag kolla om jag verkligen jobbar imorgon för jag är osäker så jag ringer först till havsvidds receptionen (på skolans telefon) och hon säger att jag ska höra med Anders för han har kommit hem och ska jobba ikväll. 
Jag ringer sedan till Anders.. De tutar och tutar och tutar och till sist svarar han.
Han: (Med världens tröttaste röst säger han) "Anders"
Jag: (jag har insett att han sov och jag väckte han) "Hej, de är Aina. sov du?"
Han: "jo, men de gör inget"
Jag: "är du på cypern ännu?"
Han: "jo"
Jag: "ojj, förlåt att jag väckte dig igen... Hon i receptionen på vidden sa att du sku jobba ikväll och att du hade kommit hem så jag trodde de"
Han: "nä, kommer hem senare"
Jag: "aha okejj... Men om jag vill ha reda på vilken tid jag börjar, vart ska jag då ringa?"
Han: "ring till vidden och fråga efter nån i köket"
Jag: "aha okejj, men då gör jag de. sov vidare du, vi ses. hejdå"
Han: "hejdå, vi ses"

De var så fruktansvärt pinsamt och ringa till han och väcka han x) den stackars receptionisten hade tatt fel på en vecka och jag ringde och väckte han ^^ aja, ialla fall så blev de ett dyyrt samtal för skolan idag x)

1 kommentar:

  1. du får bo i min lgh, där är de svalt nu på sommaren..mörk rullgardin har jag oxå, så de blir mörkt...hoppas du fick nån ordning när du ska jobba..kanske inte gjorde så mycket du väckte Anders, han har ju semester..lycka till nu...

    SvaraRadera