fredag 24 juni 2011

Midsommar bilder

Midsommar bilder!
En Åländsk midsommar!

Japp, här kommer lite bilder ifrån en "åländsk midsommar", ALLTSÅ de är ingen typisk midsommar.
De är min 2011 midsommar. Alla "firar" olika, och så här "firade" jag i år.
Mycket skratt, trevligt sällskap och god mat.

Bilderna orkar jag faktiskt inte ordna upp i bättre ordningsföljd, MEN jag tänkte skriva bildtexter ovanför varje bild, så ni kanske förstår lite bättre då. Annars så får ni glo på bilderna. "En bild säger mer än tusen ord"


Här är en bild brorsonen tatt, tycker den passar rätt bra in vad jag har gjort idag.
Var på jobb först, sen kom jag hem och plockade blommor och så.
Klädde mig fint.
Åkte upp till furulund och sen hem och slöade.


Efterrätten blev hemgjord glass (riktigt krämig och gräddig vaniljglass) med chokladmaränger och jordgubbar.


Jag i min midsommarkrans, de var det jag skulle ha blommorna till.

Jag och Julia vid furulund.


Såhär ser mer eller mindre de Åländska midsommarstångarna ut.
Nu dansar alla barn (och alla som vill vara barn igen) runt stången.


Stången är rest.


Nypotatis och sill är nästan ett måste på midsommaren.
Såklart åt man lite sånt också.


Jag var iklädd min tantkjol, en vit kofta och cancertofflor samt midsommarkransen.


Där syns kransen bättre.
Jag på bild, Julia tog bilden med min kamera.

Jag hittade en Julia bakom en buske ^^


Nu var de slut på bilder.
Bara för att lyxa till midsommaren lite mer så ska jag ta en kall "cider" just nu.

Ha en bra helg. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar