måndag 6 juni 2011

Drömmar är så roligt konstiga

De är rätt häftigt hur man drömmer om allt och inget, drömmer drömmar om och om igen.
Läskiga drömmar, roliga drömmar, sköna drömmar, konstiga drömmar.

Inatt drömde jag ett flertaligt olika drömmar och de roliga är att jag kommer ihåg lite små snuttar från varje dröm.

Dröm 1
Jag och en liten pojke på kanske 13 år och sedan en berömd skådespelare som jag inte minns namnet på just nu bodde grannar, eller de var vad jag trodde.
De var i ett höghus och de var ingen balkong emellan, en dag så ville jag se hur de såg ut så jag klättrade över till deras fönster och hängde i armarna och kikade upp och där satt en äldre "farfar" och en kille i en halvtrasig rullstol.
Sedan skulle "farfarn" åka bort på resa så jag lovade att följa med killen till hans hem, så vi gick dit och de var i en stor gammal byggnad rätt tät i området, vi gick in och där var de en dörr och sedan ett rätt litet rum och han skulle sova och han lade sig i dörrhålet och kikade på ett annat dörrhål, ovanför han var de en korg med massa 20 euro lappar som han gömde för inbrottstjuvar.
Sen när vi skulle somna så hör vi knarr inuti byggnaden och så visade de sig att de var massa tjuvar som ville åt korgen med 20 euro lapparna men pojken slet åt sig den och rullade iväg på sin rullstol, men rullstolen välte och han raffsade åt sig bara en liten del av pengarna och tjuvarna tog resten av delen.
Sedan så blev hal ledsen och jag ringde till "farfarn" och sade att rullstolskillen blir rånad och han sa att de var synd för han kunde inte göra något.
Sedan hånade tjuvarna oss och sade "ni har i alla fall lite av pengarna, men vi har mer".
Sen minns jag bara att de sprang på gatan och kollade på en cirkus där människor blev jätte stora jättar. Och så var de en kille på gatan som gjorde samma sak och satte sig på tjuvarna och pengarna blev till guldpärlor istället.
Slut.

Dröm 2
Jag och syrran var i skogen där de var rätt brant med mycke träd och bergigt och så. Vi hade med oss en gigantisk madrass eller om de var något annat.
Vi hade hästar med oss och nån kille och nån annan tjej, Ida och jag klättrade upp på toppen av berget och hästarna var med, sen satt vi där en stund och sen trillade ena hästen bakåt och en flicka och fick hästen fäste och flickan trillade och landade. Vi alla sprang dit förutom hästen som letade efter flickan och sen hittade hästen flickan och vi kände hennes puls och hon var pulslös och sen övergav vi henne där och hästen låg bredvid henne och sörjde.
Slut.

Dröm 3
Julia, jag, Kadira, Kristina, Linus, Emil och Ida var med och sen några till som jag inte minns var med.
Vi hade vart nån ställe och sku "hem", de var bara Julia och jag som ville "hem" och vi tog tunnelbanan men när vi sku gå igenom tunnelbanan och visade upp våra biljetter var biljetterna fel så antingen skulle vi visa legitimation eller ha nötter, salta nötter eller någge sånt på oss för att kunna gå igenom.
Vi hade inte nå legitimation fast vi båda hade körkort med oss så vi letade överallt efter nå nötter och till sist hittade jag den där sur ässä mix i nån ficka och de var tydligen russin i den så jag fick öppna påsen så hon som kontrollerade biljetterna fick lukta på russina och sen äta några sen fick vi gå igenom, sen mötte vi Ida på tåget och pratade med henne om de som just hade hänt.
Slut.

Japp, de var drömmarna jag kommer ihåg, eller vissa delar av drömmarna. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar