torsdag 30 juni 2011

Dagens skratt går till...

Dagens skratt går till..
RABARBER!



Allt började med ett misstag, eller man kanske inte ska kalla de för misstag, skulle hellre vilja kalla de för en flummig fundering som kom ifrån L syster S.
De hela började med att vi drack och smakade på min rabarbersaft och så kom S på att tänka på.. "Humm, vad tillhör egentligen rabarberna? Är de ett bär? Är det en frukt? Är de en rotfrukt?" Den funderingen har jag aldrig tänkt på och man blir ju lite nyfiken. Så de var bara att googla "rabarber" på google.
På wikipedia sidan om rabarber stod de att de tillhör släkten "Slideväxter".. När jag läste slideväxter så utbröt jag e gapskratt, tårarna sprutade och jag fick int fram ett ord. Jag hade så kul.
L och S undrade om jag kollade på någon porrsida eller så, men icke sa nicke, detta var google jag kollade på.
Sen ploppade nästa fundering upp i huvudet... Vad för mer växter tillhör denna "slideväxt" familjen? DÄR gjorde jag ett fel.. De kan man kalla misstag, men just då var de bara skojj. Jag läste fel märkte jag nu i efterhand. Eller jag tolkade fel rättare sagt.
Jag klickade in på Slideväxternas grupp och läste i stil med "dessa arter finns i Sverige" (jag tolkade sedda arter växter finns i sverige MEN de skulle vart dessa andra släkten förekommer i sverige)
Men men,, så de kan gå. Till huvudsaken. De fandes en som jag trodde var en växt som hetter binda.
De blev bara för mycket för min del, jag skrattade fram två ord i taget och sen asgarv, fick knappt fram ordet binda.
Jag har månne dålig humor men tröttheten i kombination med en växtart som heter slideväxten och sedan en växt som heter binda blev bara för roligt..

Hoppas ni förstått något, till och med jag har lite svårt att fatta vad jag skrivit. Men men. De var skojj ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar