söndag 21 augusti 2011

Fennovegan = äter bara närproducerade vegetabilier..

Rubriken.. Är den riktigt rätt? Oja, den är så rätt som den kan bli, eller jag tror så i alla fall..
Så vad menas med den?
Jo, jag ska berätta de. SKOLAN ÄR IGÅNG IGEN! Och jag valde att gå i en vegetarisk kurs och i den kursen håller vi på med ett grupparbete och jag och en annan kille fick "hennoveganen" som vi ska "forska" om.. I ALLA FALL!.. De var nog om skolan ^^



Idag har jag gjort mitt "Lapptäcka á la Aina" klart.. (á la = på dennes vis)..
Orka mäta lixom? Jag klippte på en höft hit och dit och klart blev de lite vint och så, men de gör inget för min del, int direkt så jag är en sömmerska som ska laga ett lapptäcke till presidenten..
Jag tyckte de blev i min stil ^^ Så är jag nöjd är de huvudsaken.
Lapptäcket är fastsytt på en fleeces-filt så den är rätt tung och så, men man kan använda de som faller en i smaken.

Detta lapptäcke/filten har ett mått på ca 155 x 220 cm. De duger ^^


Aja, nu ska jag slöa, göra mig lite kvällsmål av gröt och äppelsylt (I like it), sätta mig framför tven eller duscha före, har int bestämt mig än och sedan slå på en film och sova ^^

Ha en fortsatt bra söndag/kommande vecka!
:)

1 kommentar:

  1. de där är ju jättesnyggt..du är duktig..ja sydde också några lapptäcken när jag var i din ålder, dom blev också lite så där sneda o vinda, men de funka ändå:)

    SvaraRadera