tisdag 20 oktober 2009

bussinlägg

21.10.2009 17:35

Hallojjsan, just nu sitter jag på Geta bussen på väg hem. Vart i stan inatt och de är något jag ångrar :/... för de första så e Christoffer sjuk så han var inte så trevligt sällskap. Eller sjuk och sjuk, jag tycker han bara pallrar sig just nu.. Så fick vara som en liten betjänt till han, laga mat till han och så. När jag äntligen lagat maten klagade han på att jag hade gjort fel.. Sedan efter maten gjorde vi int så mycket, han låg på soffan och jag satt i sängen och försökte på internet att fungera men de gick ju som de gick. Blev utloggad med ca 5 minuters mellanrum så när jag chattade men nån på msn så var de lite störande.

Nåväl, kollade på tv och vid 21.00 tyckte jag att tiden skulle gå fortare så jag sku få sova men tiden lydde mig inte så efter en lam kväll så blev klockan äntligen halv 12 och jag sa att jag tänkte sova. Lade mig i sängen och han la sig också, ingen kram eller änns det lilla ordet godnatt.. Tack där då tänkte jag och sa god natt. Han vände ryggen emot mig och jag låg och kollade på ett bakhuvve, int så kul så vände mig mot väggen, efter en evighet kändes det som så somnade jag.

Klockan 01:12 vaknade jag och gick på toa, när jag kom ut från toaletten hade han brett ut sig över hela sängen så jag fick knappt rum, då tog jag mitt täcke och lade mig på soffan och sov där hela natten.
Vaknade igen klockan 06:05 och tänkte ”Gud, om 30 minuter ska jag upp” så ställde om klockan till vad jag trodde var 06:50.

Sedan vaknade jag igen vid 07:32, OMG !!! jo, klockan 07:32... Vad i hela friden tänkte jag, min klocka har ju inte ringt!!! Studdsade upp ur soffan, nackont och halvfrusen som jag var klädde jag på mig hastigt och kollade på mitt alarm, förstås hade jag missat att ställa om timmen. Så klockan stod på 00:50 vilket inte hade vart så bra. Vilken tur att jag vaknade av mig själv tänkte jag. Min skola börjar 08.00 (finsk tid) så satte på mig utterkläderna och gick iväg mot skolan.
Nu är klockan 17:48 och jag ska snart stiga av så ska börja avrunda detta inlägg (som jag sedan laddar upp när jag e hemma).

1 kommentar: