tisdag 20 oktober 2009

körlektion 1

Igår var jag på min första körlektion :)
Det var riktigt skojj.

Gick dit direkt efter skolan, kommer dit och de var låst. tänker *jahapp, ingen här,. suck* MEn likasnabbt jag hade kännt på handtaget låste han upp dörren, kliver ur huset och säger hej.

Han låste upp bilen och vi satte oss och pratade lite och sedan sa han åt mig att starta bilen och backa ut och börja köra framåt ^^

Så gjorde som han sa och började köra. Körde i mina första rondeller igår, de gick rätt bra ^^
Körde min första körlektion igår :D
Mot Jomala hållet och tillbaks visa sparhallen där de är så fruktansvärd många rondeller, körde igenom där och kom till bläckfiskrondellen och ca 40 meter framför så är det 50 väg och den skylten såg jag inte. Så sa bilskoleläraren "du ska nog sakta ner nu lite, de är bara 50 väg här. Du ska inte få fortkörningsböter första gången du övningskör"
Jag körde alltså 80 för en 50 väg ^^


Jag hade de jätte kul på de 50 minuterna jag övningskörde på :D
nästa vecka på måndag ska jag igen och övningsköra. så kom inte till stan och kör då xD

Hejjs :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar