söndag 4 april 2010

Pysselordet x 6

Idag har jag haft en massa pyssel sprall i mina fingrar.
Dagen börjar med att jag vaknar och inte vet vilken dag det är, jag kollade tillslut på mobilen för att veta dagen.
Sedan gick jag till L och pysslade ihop en tavla till kompisen J som fyllde 17 och så pysslade jag ihop hennes födelsedagskort också.
Efter kalaset hos kompisen så skjussade syrran och hennes kille mig hem.

Väl hemma fick jag mer pyssel sprall i mina fingrar, jag ville göra något men visste inte vad.

Gjorde detta förkläde av en gammal gardin. Egentligen var gardinen/kappan dubbelt lång men jag använde min sax och slet och slippte isär den. Sedan hade jag inget band till förklädet jag fingervirkade ihop ett band som får vara tillfälligt tills jag hittar ett annat.


Jag pysslade också med bilder som jag tagit och monterade ihop dem i en ram jag fått.

Gjorde tre små lyktor i brist på annat. De blev tomma glagburkar som är stylade med lim, servetter och omslagspapper.

Till slut blev detta slutresultatet på mitt pysslande för ikväll. En liten myshörna som är stinspererat. Hittade inga andra gardiner därför fick de bli höstinspererat.

Men nu ska jag sova för klockan är mycket.
God natt och sov gott ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar