fredag 18 juni 2010

Pralin "bakning"

Idag har jag fixat och trixat med att försöka laga praliner ^^
De blev 5 olika sorets utseende på pralinerna ^^

Recept kommer upp senare :)

Idag har jag samlat ihop mina baksaker till pralinlagning ^^

Spritspåsar (använde dem aldrig), engångshandskar, choklad (vit choklad, 40% choklad och 70% choklad) karamellfärg, mandlar, nougat, pralinformar

Jag fixade ihop "smeten" till pralinerna och sedan rullade jag små bollar förhand. Lät dem vara i kylspåket emellan varje moment också. Receptet kommer naturligtvis upp sedan.. (snart)



Dessa praliner ovan är det nougat i, eller tryffelsmet i och sedan inlindade i mandelmassa för att de inte skulle smälta.. Sedan är de doppade i mörkchoklad och så fick de riven vitchoklad på..



Dessa är samma som föregående fast ingen riven vitchoklad på.



Dessa mörkbruna "korvar" är en mandel i tryffen och rullade i kakao.



De här är så kallade "älg skitar". de är en mandel i tryffel och sedan rullade i kanel. Mums :D


Tryffel och rullade i vitchoklad med röd karamellfärg ^^

2 kommentarer:

  1. ohhh, va goda dom ser ut...du får inte frestas så där...

    SvaraRadera
  2. Oj det såg verkligen smarrigt ut =)

    SV: Mmm jag tror det är säkrast att köra den lite mer traditionella..men jag vill ha rosa marsipan istället för vit.. =) Har röda sockerrosor och knoppar..måste fixas gröna blad oxå.. =)
    Skall vi köpa tårtbottnar eller baka egna?

    Åhh va kul att du vill fota..jag måste ha en fotograf jag litar på gg utav min panikångest.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera