onsdag 6 juli 2011

Tillbaks på Åland

Jag har vart i Borlänge och Stockholm under mina 5 dagars ledighet.
Här kommer lite bilder och bildtexter. Ork int skriva en hel ramsa.


><><><><><><><><

Tog båten från Eckerö på Fredags morgonen.
De kostar tur/retur med eckerö (buss till sthlm/båten) "hela" 7,5 euro
Viking line jag åkte förut med kostar hela 36 euro tur/retur med buss till och från sthlm (inte förbetalda biljetter MEN MED VIKING KLUBB KORT DESSUTOM)
jag ska börja ta eckerö när jag ska någon ställe.
De är sjukt dyrt på viking line nu för tiden, tänkt såhär..
Om man tar eckerö färjan med en bil och två vuxna personer så kostar det 42 euro och en person på viking line kostar 36 euro..
DE ÄR SJUKT stor SKILLNAD!


><><><><><><><><


Gick sedan in till centrum och glodde en snabbis men hittade inget, så jag gick och satte mig på tåg centralen i sthlm och väntade, väntade och åter väntade..

><><><><><><><><

Väntade från 13.00 tiden till 15:40 tiden.
Tiden gick ändå rätt snabbt. Att kolla på människor hjälper.

><><><><><><><><

Väl uppe i Borlänge träffade jag den trevliga personen Alexander.
Han och jag hittade på en massa skojj till att spela tv spel, flumma och bara va.
Hade de riktigt trevligt där oppe.
Tack för att du är som du är :D

><><><><><><><><

Åkte ner till sthlm på måndagen. Här är lunchen på tåget..
Juice, smörgås och en liten efterrätt.. De kändes inte så nyttigt men i brist på annan mat så fick de bli den lunchen.

Och helt rätt. Smörgåsen var INTE nyttig.
Att sätta 15 stycken E-ämnen i en macka är ju bara skandal!
VÅGA VÄGRA TREKANTSMACKOR!


><><><><><><><><

Eftersom de har vart Peace and Love i borlänge helgen jag var där så var de sjukt mycket folk på tåget så jag bokade sittplats så fick en garanterad plats. De var skönt.
Väskan fick en plats på hyllan på tåget.
Personalen uppmanade resenärerna att ha väskorna där för att inte blockera gångarna.


><><><><><><><><

Var i sthlm och glodde och slöade. På väg hem till Åland med bussen från sthlm


><><><><><><><><

På båten så läste jag, ritade lite, och slöade bara.


Läste ut denna boken som enligt mig var sjukt bra på en dag.
Jag kan läsa och komma ihåg om jag bara hittar en underbar bok ^^


><><><><><><><><

Sen när jag var hemma på Åland pallade jag lite jordgubbar, dom smakar ändå bäst! :)


><><><><><><><><

De var nästan allt från denna gången ^^
Nu sängen, natti natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar