lördag 15 oktober 2011

Är de nu man ska hålla käft och le?


Är de nu man ska jubla över att man är ledig en hel fredag? Eller att man inte har någon yrkesekonomi eller att man har hål två timmar mitt på dagen en onsdag dag?

Jag har inte riktigt bestämt mig för det än, för ett år sedan skulle jag vara överlycklig över att få slippa skolan, men nu är de mitt sista år.
Har inte ens ett år kvar.. Har sådär till maj på mig att bli en kock... Och jag kommer visst att bli något!
I alla fall . . .

Får ta reda på hur schemat ser ut nästa vecka på måndag. Vill lixom ha tillräckligt många timmar för att bli något. Kunde inte denna Lyrhid tanten tänkt ut allt innan hon sabbar våran utbildning? Hon kan vällan i alla fall ha svar på frågor vi ställer. Bara för att hon är utbildad till vissa saker behöver hon vällan inte sabba de för andra? Och jo, hon sabbar. Elever är rädda för att inte bli något sitt sista år i skolan, DÅ är något fel!..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar