onsdag 26 oktober 2011

Jag föredrar helst..

Idag är jag hemma sjuk. Igår hade jag 39,7 grader feber när jag gick och lade mig.
Tog lite burana och findrexin och lade mig. Vakna inatt av att sängen var nersvettad.. Inte så mysigt men sånt som händer.

Ringde vårdcentralen idag och sade att jag trodde att jag kanske har streptokocker och så och då förklarade hon i telefonen att man måst ha haft symtom i 3 dar innan man kan åka dit och ta halsprov, så får åka dit imorgon. Sedan förklarade hon att de gick ett virus på Åland som ger liknande symtom som halsfluss. Fast efter de symtomen har gått över och man tror man är frisk får man hosta i 6-7 veckor.. Men eftersom jag blev smittad av en svensk hoppas jag att jag har halsfluss istället för viruset som går på Åland..
Vem vill liksom ha hosta i 6-7 veckor? Där inte ens hostmedicin hjälper? De som lindrar lite är vatten när man får hostattacker..
Jag föredrar i så fall halsfluss..

Nä, nu ska jag sova. Hejjs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar