måndag 23 augusti 2010

Fullmåne eller lurendrejeri i ögat?


Det var en get
som var smell fet
och den sket
men de var bara klet


Nu, just nu i detta ögonblick så är det säkert nån i världen som dör. I detta ögonblick är det nog någon annan som är på toa, i detta ögonblick är det en annan som har sex, i ett annat ögonblick är det nån äter frukost och i detta precis nu är det någon som läser mitt inlägg .

Jag sitter här och funderar.
Imorgon är det tisdag och de första lektionerna har vi svenska. Fördjupad svenska (frågan är om jag ska hoppa av?) och till varje lektion är det två personer som ska ha med sig en dikt. Denna gång hade jag oturen att få den uppgiften. Imorgon ska jag ha en dikt med mig till lektionen.
Jag är verkligen dålig på att ha sådana läxor.
Men denna dikten ska handla om precis vad som helst. Lång som kort spelar ingen roll. Man ska nämna källan och kanske titeln till dikten och sedan skribenten bakom dikten och till sist, VARFÖR valde du denna dikt?

Och de flesta säger att de är bara att ta en dikt. Men jag kan inte det. De går bara inte. För det första gillar jag inte dikter och för de andra måste jag verkligen kunna säga varför jag valde dikten.

GAAH, nu ska jag försöka hitta en dikt. Sedan ska jag sätta på vatten att koka och så ska jag dricka lite findrexin.

Natti natti

1 kommentar: