söndag 29 augusti 2010

Loppisdagen

Idag är det söndag. :D
Idag var jag, syster Ida och Julia på "loppisrunda".

Vi hade sätt att de var skyltat med liknande "Loppis på björsbyskola söndag kl: 12-16" Så vi tänkte att vi skulle åka dit och glo lite. Det gjorde vi också. Men de var en besvikelse allt ihop. Inge vidare alls.

Så vi åkte mot stads hållet, vi såg en annan loppis skylt och gjorde en "laglig" U-sväng och åkte dit istället. Det var bättre är den första loppisen. Och där fyndade jag denna glasburk och denna plåtburk som jag kärade ner mig i :D

Just ja, jag höll på att glömma. Jag fyndade ett halsband också. Ska använda kedjan till smycken jag gör själv ^^




Sedan fortsatte vi vidare till staden. Vi åkte till Kapphal och där gick vi och glottade. Där köpte jag ett bälte och denna finfina väskan :D Får se när jag använder den, men den kommer komma till användning :)



Sen åkte vi till två andra loppisar men de var också besvikelser så vi åkte mot godby hållet. Jag köpte mat på Wirrans (orkade verkligen inte laga mat idag).



Nu har jag käkat maten. Den var lika god som alltid :D Ska snart sätta mig i soffan eller på trappen och läsa boken "STEN för STEN" som är skriven av den ålänska författaren Liselott Willén. Hoppas verkligen boken är bra, för de är till en svenska uppgift som jag ska läsa den och om boken inte är bra känns allt bara jobbigt. Dessutom är boken på 426 sidor :( Och jag som aldrig brukar läsa ska läsa ut den på EN MÅNAD!! :O Craaazy.

Nu ska jag läsa lite. Dags att börja ^^

2 kommentarer:

  1. liselott är kompis med ann-sofi, jag har läst en av hennes böcker, den var bra..lycka till

    SvaraRadera
  2. Fina loppisfynd gumman! =)

    Skall försöka få iväg din vinst ifrån utlottningen denna vecka..har bara inte hunnit med allt på sistone..suck..
    Men den som väntar på något "gott" väntar väl aldrig för länge eller? ;)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera