lördag 21 augusti 2010

Om man inga testar så vet man int.

Igår kväll pysslade jag med att laga en mousse tårta som var smaksatt med after aight med browniebotten. Just när jag lagade den kändes de som en katastrof, men när jag hade satt in den i frysen för att stela kändes de rätt bra.
Idag smakade jag på den. Den var god, kanske lite för mycket mintsmak men till nästa gång vet man de :D
Här är lite bilder från bakningen.

Smält after aight choklad, ägg och gelatinblad tillsammans. De blev som gummi

Oliwer sku sova när jag skulle baka så jag använde händerna när jag skulle vispa grädde. Eller en visp men ialla fall så var de armkraft som fick 4 dl grädde till snömos :)

Blandade samman chokladmassan med grädden. Efter ett tag blev de bra.

Så här blev tårtan att se ut. Tror att den får bli en fryst tårta ^^

Kamoflage tårta
Den var god och krämig :)



Sedan gjorde jag en annan grejj, men de får ni se sedan när de är klara ^^ Ska fixa lite till :)



Sådär. Nu har de kommit upp lite nya bilder här. :)

2 kommentarer: